Recension | The Dragon Reborn | Wheel of Time

Det här är tredje boken i serien och denna boken tog över 1 år att läsa klart. Jag läste den både via ljudbok men också i bokform via Google Play books. Orsaken till varför det tog så lång tid att läsa klart den är för att jag inte har haft intresse nog, och andra saker i mitt liv har gått före. Eftersom jag dessutom mer eller mindre enbart arbetar hemifrån numera och inte går ut särskilt mycket så blir det inte heller så mycket lyssnande på ljudbok. Den här boken läste jag till majoritet via Play Books, då det fungerade mycket bättre och jag snappade upp mer av berättelsen.

Bild jag hittade på nätet som sammanfattar lite av tredje boken. Bilden är en länk.

Handling

I denna bok är det inte särskilt mycket fokus på Rand. Till en början är de alla tillsammans, men sedan bestämmer sig Rand för att fortsätta resan på egen hand och de andra karaktärerna i boken får huvudfokus. Gällande kvinnorna får man se mycket av deras resa när det gäller att hitta kraften och bli Ai Sedai. Mat försöker återhämta sig efter förra bokens händelser och Perrin fortsätter handskas med sitt dilemma. Vi får också se lite småglimtar av vad Rand håller på med.

Min recension

Den här boken tycker jag har varit lika bra som de första två, men eftersom jag suger på att läsa böcker och föredrar filmer och serier så har det varit svårt att motivera sig till att bara sätta sig och läsa. Eftersom det också varit svårare att förstå och hänga med berättelsen när jag lyssnat på ljudboken så har det också förhindrat mig från att fortsätta läsa boken. Idag blev jag dock klar och den hade ett mycket intressant slut som förhoppningsvis motiverar mig till att fortsätta läsa kommande böcker i mycket snabbare takt. Jag har inte så mycket mer att säga mer än att boken är bra och välläst så jag rekommenderar att ni läser denna bokserie om ni är på jakt efter något nytt.

2 reaktioner på ”Recension | The Dragon Reborn | Wheel of Time”

1. Ja, det är kul att läsa något nytt, även om min hjärna är konstant inställd på att ”jag vill se serien/filmen av boken istället för att läsa den”. Läsa böcker har aldrig någonsin varit min grej och jag skulle bli förvånad om jag någon gång hamnar där. Det är något jag vill jobba på dock…

Kommentarer gör bloggande mycket roligare, så lämna gärna en eller två! Glöm dock inte att följa kommentarsreglerna!